søndag 8. august 2010

Kongos slanger

Selv om jeg er livredd for slanger, var jeg her om dagen på en slangefarm i Kinshasa.  It´s about knowing your enemy. Av slangeentusiasten som driver stedet fikk jeg fortalt at det finnes 168 forskjellige slanger i Kongo, men at "bare" 35 av dem er farlige for mennesker. Ikke så veldig betryggende, akkurat.


Mange av dem er fine, det skal jeg innrømme. Desverre var jeg så redd at jeg ikke fikk med meg hva slags slanger det var. Noen av de jeg var der med var hakket tøffere enn meg, og holdt slanger og hadde dem rundt halsen og greier. Slangen på det nederste bildet var mer intererssert i å komme seg oppi ei veske enn å bli til en selv.

1 kommentar:

  1. Come on, snakes are such sweet animals... And a snake would look good on you (not the 35 poisonous ones). ;-)

    SvarSlett