mandag 21. juni 2010

Feststemt



Nylig kom jeg tilbake fra ferie i Sør-Afrika, hos gode venner i Durban. Jeg er ikke en fotballentusiast til vanlig, men jeg er absolutt en Afrikaentusiast og må innrømme at jeg synes det er gøy med VM. Riktignok var jeg ikke på noen kamper, men fikk med meg åpningskampen på en stappfull bar. Tilogmed bestemødresegmentet var utstyrt med vuvuzelaer! Tilbake i Kinshasa er det også god stemning. I helga var det Jazzfestival her, og jeg var så heldig at jeg fikk med meg konsert med Silky Sol, som også går under navnet Red Afro Queen. 

3 kommentarer:

  1. Nice that you are having some fun too, besides being overwhelmed by the suffering of Congo. Keep well.

    SvarSlett
  2. -1995 ringte, de ville ha nettsiden til Red Afro Queen tilbake! Artig å se kvaliteten på en afrikansk nettside. Vet du noe om hvor mange i Kongo som har tilgang til internett?

    SvarSlett
  3. Artisten er amerikansk tror jeg, hun var paa gjesteopptreden i Kinshasa. Hvor mange som har internett i Kongo vet jeg ikke, men jeg vil tippe at det er ekstremt faa. Har hoert at en av de stoerste internettleverandoerene i Kinshasa (en by anslaaatt til aa ha rundt 9 millioner innbyggere) har 2000 kunder, men har ikke noen sikre kilder.

    SvarSlett